|   DOMOV   |    VIZITKA   |    KONTAKTNA STRAN   |    PRIJAVA

www.facebook.com/grmnm

Nahajate se tukaj

Izmenjava Poljska 2017 - dnevnik

1. DAN (sobota, 13. 5. 2017)
    V soboto, 13. 5. 2017, smo se dijaki iz 4.g, 3.d in 2.c (Sara Šega, Tina Štrumbelj, TjaŠa Coter, Maj Hočevar In Domen Frece) s prof. Barbaro Činkole odpravili na 14 dnevno izmenjavo na Poljsko. Naše popotovanje se je zaČelo pred  Kmetijsko Šolo Grm, od koder smo pot nadaljevali na železniški postaji v Ljubljani. Tam smo se vkrcali na vlak za Dunaj. Vožnja je trajala 6 ur, vendar je bila umirjena. Na Dunaju smo prestopili na nočni vlak s spalnimi kabinami. Te kabine so bile velikosti garderobne omare, v katere se je  komaj nagnetlo  6 oseb s prtjago za 14 dni. Noč je bila prekrokana, saj nobeden ni imel prostora za spanje.

2. DAN  (nedelja, 14. 5. 2017)
    Zgodaj zjutraj so nas prebudili treslaji vlaka ter sončni žarki. Izstopili smo na železniški postaji v Varšavi, kjer smo počakali na naslednji vlak. Zadnji del poti do Toruna smo nadaljevali s hitrim vlakom (160km/h). Celotno potovanje je skupaj trajalo celih 20 ur. Ko smo prispeli na železniško postajo v Torunu, nas je pričakala koordinatorka, ga. Ania. Bili smo PRESREČNI, ko smo izstopili na zadnji postaji. S šolskim avtobusom smo se odpeljali do šole Zespół szkół inżynierii środowiska. Nastanili  smo se v sobah dijaškega doma in si po krajšem počitku odšli ogledati okolico šole. V večernih urah smo Maja presenetili s „torto” za njegov 19. rojstni dan, ki ga je praznoval ravno na ta dan.

3. DAN (ponedeljek, 15. 5. 2017)
    Po okusnem zajtrku smo odlši na sprejem k ravnatelju šole,  mgr inż. Józefu  Pyrczaku, ki nam je izkazal toplo dobrodošlico. Povedal nam je nekaj zanimivosti o svojem obisku v Sloveniji. Pri sporazumevanju v angleškem jeziku nam je pomagala koordinatorka, ga. Ania. Po sprejemu smo odšli do profersorice za oblikovanje krajine Michaline Zalewske, kjer smo se priključili pouku. Risali smo detalje rastlin, ki smo si jih sami izbrali in nekateri so se s svojimi risbami dotaknili abstraktne umetnosti. Po kosilu smo si ogledali bljižno okolico šole in si privoščili tradicionalno poljsko pito.  Nato smo odšli nazaj, kjer nas je za večerjo presenetil pasulj. Zvečer pa smo končno vzpostavili internetno povezavo.

4.  DAN (torek, 16. 5. 2017)
    Danes smo se po odličnem zajtrku s šolskim minibusom  odpravili na vrtnarsko kmetijo, ki se nahaja na obrobju Toruna. Tam nas je sprejela lastnica te kmetije ter nam prijazno razkazala celotno posest. Ta vrtnarska kmetija je ena redkih na območju Toruna, na njej pa se ukvarjajo s pridelavo balkonskega cvetja, enoletnic, zelišč In v manjšem obsegu tudi trajnic. Na kmetiji poleg ostalih družinskih članov delajo zaposleni ter dijaki gostujoče šole, ki opravljajo prakso. Naša naloga na kmetiji je bila, da smo pripravili sadike enoletnic za prodajo znanim kupcem. Enoletnice smo iz lončkov prestavili v pladnje  za takojšnje presajanje na grede. Po kosilu In počitku  smo se v večernih urah odpravili v staro mestno jedro. Z go. Anio in njenim  dijakom  Macijayem smo se s tramvajem  odpeljali  v restavracijo Pierogarnia, kjer smo poizkusili njihove tradicionalne pečene cmoke. Siti In zadovolni smo zaključili današniji dan.

5. DAN (sreda, 17. 5. 2017)
    Danes nas je zopet čakalo delo na vrtnarski kmetiji. Tukaj se je šele zdaj začela sezona zasajevanja in prodaje balkonskega cvetja in enoletnic, zato so ljudje množično prihajali in kupovali sadike. Videli smo, da je način prodaje podoben prodaji na naši šoli, to pomeni, da si ljudje lahko sami ogledajo in izberejo rastline. Ugotovili smo tudi, da je izbira vrst in sort enaka kot v Sloveniji. Preostali čas smo podobno kot včeraj pripravljali sadike enoletnic za prodajo znanim kupcem. Med odmorom smo v pogovoru s prof. Michalino izvedeli veliko zanimivih stvari o kmetiji, šoli sami, dijakih ter organizacji šole in praktičnega pouka. V popoldanskem času smo se s tramvajem odpeljali v nakupovalni center Kopernikus, ki je podoben nasi Qlandiji, le da je precej večji. Po krajšem nakupovanju smo se odpravili nazaj na šolo, povečerjali in tako končali dan.

6. DAN (četrtek, 18. 5. 2017)
    Danes smo se po zajtrku  s prof. Anio odpravili na zasebno golf igrišče Tatfort. Tam so nam razkazali  strojno opremo za oskrbovanje golf igrišč, nato pa smo si golf igrišče tudi ogledali.  Učiteljica golfa nam je razložila pravila obnašanja in varnosti, ter pravilno tehniko igranja. Tudi sami smo se preizkusili v igranju golfa. Na koncu  nas je čakal ustni preizkus znanja, v katerem se je najbolje izkazal Maj. Pri udarjanju žogice s palico smo bili najboljši Tina, Tjaša in Domen.  Po  kosilu in krajšem počitku nas je čakal vodeni ogled po starem delu Toruna. Mesto smo si ogledali z lokalnim vodičem v  angleškem jeziku.  Povedal nam je veliko zanimivega o zgodovini mesta, njegovih glavnih znamenitosti in legendah. Stari del Toruna je prepoznaven po pretežno gotskem stilu in stavbah, zgrajenih iż rdeče opeke. Znan je tudi po tem, da je že 20 let pod zaščito UNESC-a in pobraten z našim Novim mestom.  Po ogledu smo se s tramvajem  vrnili v internat, kjer nas je že čakala večerja.

7. DAN (petek, 19. 5. 2017)
    Po današnjem zajtrku smo imeli delavnico v  šolskem laboratoriju. Skupaj z dijakinjami in profesorjem kemije smo izvajali analizo vode.  Analizirali smo vodo iz dveh različnih virov,  vodovodno in vodo  iz šolskega ribnika.  Merili smo temperaturo,  pH,  trdoto  vode,  vonj in barvo vode ter primerjali rezultate. Laboratorij je zelo dobro opremljen, dijakinje pa so pri vaji pokazale, da so zelo samostojne pri svojem delu. Čas po kosilu je bil namenjen druženju z dijakinjama Julio in Kasio. Odpeljali sta nas namreč na bowling,  kjer smo se pomerili v igranju. Daleč najboljši rezultat je dosegla Sara, ki je podirala keglje kot za stavo. S tem zabavnim popoldnevom smo zaključili prvi teden naše izmenjave na Poljskem.

8. DAN (sobota, 20. 5. 2017)
    Današnji dan se je začel z dveurno vožnjo v mesto Malbork. Tam smo imeli voden ogled enega  najlepših iIn največjih gotskih srednjeveških gradov na svetu,  zgrajenih iż opeke.  Zgodovina gradu se je začela na koncu 13. stoletja . Njegovi graditelji  in prvi vladarji so bili tevtonski vitezi nemškega rodu. Grad je skozi leta imel različne vladarje, kasneje pa tudi različne lastnike. Med temi so bili Poljaki, Švedi, med vojno tudi Nemci, ki so grad okupirali ter ga skoraj v celoti porušili. Dandanes pa si grad lasti Poljska, ki ga še vedno renovira. Vodička nas je popeljala po vseh treh nivojih gradu ter po celotni zgodovini vladanja tevtonskih vitezov. Bili smo zelo navdušeni nad njeno predstavitvijo o gradu samem (seveda v angleščini), presenetila pa nas je tudi z nekaj kiticami srednjeveške cerkvene pesmi. Po končanem ogledu nas je čakalo kosilo v grajski restavraciji. Siti in veseli smo se vrnili v dijaški dom.

9. DAN (nedelja, 21. 5. 2017)
    Po hitrem zajtrku smo se zgodaj zjutraj s šolskim kombijem odpravili v prelepo obmorsko mesto Gdańsk. Po večurni vožnji smo prispeli na cilj, kjer nam je lokalni vodič predstavil glavne znamenitosti  mesta. Gdańsk  je znan po srednjeveškem ladijskem žerjavu, starih žitnicah ter največji cerkvi na svetu, izdelani iz rdeče opeke. Samo mesto se posebej slovi tudi po izdelkih iz jantarja, ki ga ni nikjer na svetu toliko kot ravno tukaj. V tamkanšnji zlatarni smo si ogledali, kako obdelajo jantar za izdelavo nakita. Zlatarka nam je pokazala še nekaj trikov, s katerimi preverimo, če je jantar  pravi. Po končanem ogledu smo se odpeljali v Sopot, na kosilo v restavracijo, iz katere smo imeli lep razgled na morje in peščeno plažo. Po okusni ribji pojedini je bil čas za odhod nazaj v Torun. še kos pice za večerjo in končal se je še en dan, poln prelepih vtisov iz Poljske.

10. DAN (PONEDELJEK, 22. 5. 2017)

11. DAN (TOREK, 23. 5. 2017)
    Danes smo s prof. Michalino v aranžerski učilnici izdelovali aranžmaje iz svežega cvetja. Pri delu smo se že zaradi predhodnega znanja kar dobro odrezali, bili pa smo presenečeni nad načinom aranžiranja vrstnikov iz Poljske. Za aranžiranje so uporabili suho gobo za sveže cvetje, ki so jo namočili šele po končani postavitvi cvetja. Vse aranžmaje so uporabili za okrasitev šole in dijaškega doma. Po odličnem kosilu smo se odpravili na sprehod po starem mestnem jedru in ob reki Visli, nato pa smo zavili proti restavraciji Manekin. Tam smo si privoščili slastne palačinke, po katerih je restavracija znana. Po okusni večerji smo se peš odpravili nazaj v dijaški dom.

12. dan (sreda, 24. 5. 2017)
    Današnji dan je  bil v znamenju okoljevarstva, ker smo odšli v največjo hidroelektrarno na Poljskem.  Vodja obrata nam je razkazal del tovarne s šestimi turbinami, v kateri smo videli eno delujočo In eno turbino v mirujočem stanju. Ogledali smo si tudi zunanji del hidroelektrarne, ki je sestavljen iz jezov, transformatorjev, korita za ribe In prehoda za tovorni promet z ladjami. Zanimiv je bil tudi spust po stopnicah 20 m pod gladino vode, kjer se nahajajo  spodnji deli turbin. Na koncu so nam pokazali  kontrolno sobo, kjer preverjajo delovanje celotne hidroelektrarne. V popoldanskem času smo odšli na ogled zadnje znamenitosti mesta v času naše izmenjave, v utrdbo iz 1. sv. vojne, Fort IV. Tam nas je sprejela gospa Kasia, ki nam je predstavila  zgodovino izdelave njihovih tradicionalnih medenjakov. Tudi sami smo se preizkusili v izdelovanju  le-teh. Po končani delavnici nas je pričakal vodič v odpravi nemškega vojaka iz 1.svetovne vojne. Z njim smo se sprehodili po starih vojnih tunelih, kjer nam je predstavil spalne prostore, shrambo za hrano, orožarno in toaletne prostore za vojake ter strelske line in vojaško orožje velikega kalibra za obrambo pred sovražniki. Se predzadnja večerja in lahko noč.